דף הבית / כללי / סיור לילי בירושלים – חוויה עוצרת נשימה לכל הגילאים
אני ירושלים והרובע היהודי

סיור לילי בירושלים – חוויה עוצרת נשימה לכל הגילאים

אירועי קיץ מרתקים ברובע היהודי בירושלים

בואו נצא לסיור לילי בירושלים ונחזור אחורה בזמן למקורות העם היהודי, דרך המסע שעברה ירושלים במשך תקופות שונות, והחזיר אותנו להיום.

אוגוסט, ירושלים. אוויר הרים צלול כיין. כחלק מפעילויות הקיץ ושנייה לפני שמתחילים סיורי הסליחות, החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי בירושלים מזמינה אותנו לטיול בלתי נשכח בירושלים.

אנחנו וויתרנו על הרכב בכניסה לשער יפו, השארנו בחניון וחווינו את ירושלים, דרך הרכבת התיירותית, רכבת הכותל, עלינו בשער יפו והגענו עד לכותל דרך השכונות הצרות של ירושלים,  ירדנו בגן הארכיאולוגי- מרכז דווידסון בנסיעה חווייתית ומהנה. הרכבת יוצאת כל חצי שעה משער יפו או משער האשפות.

סיור לילי ברכבת לירושלים

הרכבת התיירותית- סיור לילי ירושלים

הגענו ישר אל רחוב הקארדו, אל ״פסטיבל פיספס״ שם נוכל להנות ולראות את היצירה הראשונה שהוצבה ברחוב הקארדו במסגרת פרויקט הפסיפסים החדש, ונהנה ממוצג שיצר ועיצב האמן דודו הראל בהשראת ממצאים ארכיאולוגיים נניח אבני פסיפס בפסיפס החברתי הראשון בישראל בדגם סמל העיר ירושלים שיוענק לראש העיר לרגל חגיגות היובל לאיחודה.

הרובע היהודי בסיור לירושלים

נכנס לפרבר ההרודיאני התת קרקעי, שם נחשף למיצג מרגש שבבית השרוף. במקום הכי קריר ברובע היהודי, ממש מתחת לאדמה נמצאות העדויות הגדולות ביותר לירושלים של פעם, החדרים הכי פרטיים ונוכחנו למסע בזמן הכולל הצצה אל המקוואות והמרחצאות, כלי המטבח העשירים והפסיפסים המרהיבים בבתיהם של חשובי הדור. ולסיפורם הדרמטי של כהני בית המקדש השני העשירים. שכונת בתי הכוהנים המכונה גם 'הרובע ההרודיאני'.

הפרבר ההרודיאני התת קרקעי

משם הגענו לבית הכנסת החורבה, שממש הוא  לא חורבה, בית כנסת יפיפה, שונה מכל בית כנסת שראיתי והכרתי, הוא יפה מבפנים ומבחוץ אפשר לתצפת על העיר ולהנות מיופייה ,בשל גובהו הרב של המבנה.

בית הכנסת חורבה בסיור ירושלים

גולת הכותרת הייתה בסיום הסיור, העששיות אליה יצאנו.. סיור עששיות לאור ירח, כל ילד אחז עששית, יחד טיפסנו לאור הירח לחומה העתיקה, סיור העששיות יוצא בימי חמישי בשעה 20.00, עלות לילד: 31 ₪, מבוגר: 45 ₪.

טיול עששיות על חומות העיר

סיור עששית בחומות העיר

כרטיס משפחתי לכל האתרים, (לא כולל סיור עששיות): 160 ₪ לזוג + ילדים  (לפי תעודת זהות ללא הגבלה במספר הילדים).

בשעות היום – כרטיס משולב עם רכבת התיירותית משער יפו לשער האשפות: מבוגר- הלוך ושוב וגן ארכיאולוגי- 44 ₪. לכיוון אחד וגן 33 ₪. לילד, חייל, גימלאי-  הלוך ושוב וגן 29 ₪, כיוון אחד וגן- 21 ₪.

מומלץ מאוד להגיע בנעליים נוחות וסגורות, מסלול העששיות למטיבי לכת בלבד,
לילדים מתחת לגיל 4 שאינם יודעים ללכת ולעלות מדרגות, המסלול יהיה קשה..
כדאי להביא עליונית, אפילו שביום חם בלילה קריר..

יש עוד מה לעשות בירושלים..  לחצו כאן , ועוד

אולי יעניין אתכם לקרוא...

טיול שבת

טיול משפחתי בשבת ממש מתחת לבית

טיול פריחה בשבת ממש מתחת לבית לא תמיד בא לי לטייל בשבת ולצאת למסע מעייף, …